איך מגייסים כסף מכולם?
איך מגייסים כסף מכולם?
פורסם בתאריך 14/04/13 10:02, מאת אלנה דוניץ, סמנכ"לית אסטרטגיה ותפעול, StarTau

 

שנת 2012 הכניסה לעולם ההשקעות משקיע חדש ואיכותי שמוכן להזרים מיליארדי דולרים למיזמים חדשים. המשקיע החדש הוא הציבור הרחב, שבזכות פלטפורמות גיוס ההמונים, הפך את הקהל הרחב למיקרו-משקיעים שיכולים לסייע בהקמת מיזמים ולזכות בהטבות. בשנת 2012 גויסו באמצעות אתרי גיוס ההמונים 2.7 מיליארד דולר - גידול של 81% מהשנה הקודמת. לפי התחזיות, הסכומים הללו רק צפויים לצמוח ב-2013. 

 

אז איך מגייסים כסף מכולם?

קראודפאנדינג הינו קונספט חדשני עם פוטנציאל ענק של גיוס כסף לפרויקטים שונים ולחברות סטארט-אפ בפרט. בשנים האחרונות היינו עדים להקמת פלטפורמות מוצלחות בתחום כמו KickStarter או Indiegogo בחו"ל, ובארץ אתרים כמו Mimoona ו- Headstartאתם מוזמנים להכיר את הפרויקטים הכי מוצלחים ומעניינים שהצליחו לגייס סכומים לא מבוטלים דרך אתרים האלה.

 

5 הפרויקטים המובילים ב – KickStarter בשנת 2012

 

פרויקט: Ouya

הרעיון: קונסולת משחקים המחברת את עולם הגיימינג עם מובייל. הפרוייקט מבוסס על על פלטפורמת אנדרואיד וכולל קונסולה משחקים מבוססת קוד פתוח  עם אפשרות הורדת משחקים מ – App Store.

יעד לגיוס: 950,000 $

סכום שגוייס: 8,596,474 $

 

 

 

 

 

 

פרויקט: Amanda Palmer: The new RECORD, ART BOOK, and TOUR

הזמרת אמנדה פאלמר עסקה בשנים האחרונות ביצירת הרכב חדש ובהפקת אלבום חדש. האלבום שעומד במרכז פרויקט גיוס ההשקעה באתר קיקסטארטר היה פרויקט מוזיקלי ראשון שגייס מעל מיליון דולר באמצעות הפלטפורמה. לאחרונה הועלתה הרצאה של פאלמר בכנס TED בו היא מסבירה את התובנות אליהן הגיעה בעקבות הקמפיין.

יעד לגיוס: 100,000 $

סכום שגוייס: 1,192,793 $

 

 

 

 

 

פרויקט: Elevation Dock: The Best Dock For iPhone

במרכז הרעיון של Elevation Dock  נמצאת בעיה שמוכרת לכולם: הטענה לא נוחה של מכשיר אייפון. Elevation Dock מציע מכשיר טעינה חדש ונוח במיוחד עם דגש על עיצוב תעשייתי מתקדם.

יעד לגיוס: 75,000 $

סכום שגוייס: 1,464,706 $

 

 

 

 

 

פרויקט: Pebble: E-Paper Watch for iPhone and Android

הרעיון לכאורה פשוט מאוד: לחבר שעון עם מכשיר אייפון או אנדרואיד, אבל התוצאה של קמפיין גיוס הפתיעה לא רק את היזמים. הפרויקט גייס פי 100 מהסכום הצפוי תוך חודש בלבד!

יעד לגיוס: 100,000$

סכום שגוייס: 10,266,845$

 

פרויקט: FORM 1: An affordable, professional 3D printer

חוקרים בוגרי - MIT Media Lab השיקו קמפיין גיוס בקיקסטארטר עבור ייצור מדפסת תלת-מימד איכותית וזולה. הפיתוח התבסס על ידע נרחב של המייסדים והתוצאה הפתיעה גם אותם, המדפסת יכולה להדפיס שכבות דקות עד 25 מיקרון שמאפשר הדפסת גיאומטריות מורכבת באיכות גבוהה יחסית.

יעד לגיוס: 100,000$

סכום שגוייס: 2,945,885$

 

 

 

פרויקטים ישראליים בKickStarter

 

גם יזמים ואומנים ישראליים ניסו את מזלם ב – KickStarter, לפניכם הפרויקטים המוצלחים ביותר:

 

פרויקט: Naked Sea – Spencer Tunick Dead Sea Installation

הפרויקט הושק בשנת 2011 ועדיין נחשב אחד המוצלחים באתר בקטגוריית האומנות. הצלם הבינלאומי ספנסר טוניק הפיק צילום ייחודי בים המלח כאשר מאות מתנדבים התייצבו בעירום בים המלח לצילום משותף.

יעד לגיוס: 60,000$

סכום שגוייס: 116,270$

 

פרויקט:Come Be A Part Of David Broza's New Album

אחד האמנים המפורסמים של ישראל פותח קמפיין גיוס כסף בקיקסטארטר עבור הפקת אלבום חדש בשנת 2011. האלבום שיצא כולו שלו החל מכתיבת השירים והלחנים ועד להפקה אחרי קמפיין מוצלח ביותר.

יעד לגיוס: 63,000$

סכום שגוייס: 65,344$

 

 

פרויקט: Manifold Clock: Telling time in 3D

שעון המניפה (Manifold Clock) הינו פריט עיצובי יוצא דופן בזכות הרעיון הייחודי שבבסיסו - שעון המציג את הזמן בתלת מימד באופן מרהיב המשתנה לפי תנועת המחוגים. רעיון פשוט ויצירתי מאוד.

יעד לגיוס: 15,000$

סכום שגוייס: 36,696$

 

 

לסיכום, למרות שמימון-המונים מעורר הרבה מחלוקת, אפשר לראות כבר כיום תוצאות מרשימות מאודד בגיוסים עבור פרויקטים יצירתיים. נכון, לא קל להרשים את הקהל דרך האינטרנט ולכן חשוב מאוד ללמוד את ה"טיפים" להשקת קמפיין גיוס וירטואלי שיעורר בגולשים את הרצון להיות בשלב כה ראשוני שותפים למיזם ואף יותר מכך - שימשכו את המעגלים החברתיים שלהם להצטרף ולתמוך.

 

האתר הישראלי Mimoona מציע מדריך המלמד את המשתמשים כיצד ליצור קמפיין מוצלח בקראודפאנדינג.

 

 

אלנה דוניץ, סמנכ"לית אסטרטגיה ותפעול, StarTau