BuzzJourney
BuzzJourney
פורסם בתאריך 24/01/13 14:40, מאת תמיר מצליח

 

   

הפעם אציג אפליקצייה חדשה ומעניינת שמטרתה לחבר בין נהגים וטרמפיסטים שנמצאים על אותו מסלול נסיעה. רבים כבר ניסו והפעם מגיעה BuzzJourney ומנסה לחבר בין דמיון ומציאות ולאפשר לנהגים לחסוך בעלויות הדלק ולטרמפיסטים, למצוא נסיעה יעילה ומהירה יותר ממה שהם רגילים.

כדי להבין את נקודת המוצא היזמית פנינו לליאור חרסט, מייסד BuzzJourney ולהלן התוצאות:

 

 

הרקע לביצוע האפליקצייה:

הרעיון נבע מצורך אישי,כל יום אני נוסע מכפר סבא להרצליה. אני חולק רכב עם אשתי וכך נוצר מצב שלפעמים אני נוסע באוטו ולפעמים באוטובוס. עם האוטו אני יוצא לפני הפקקים ומגיע תוך 25 דקות. עם אוטובוס הסיפור קצת שונה. לא משנה באיזו שעה אצא, הנסיעה תארך לפחות שעה.

מונית או רכב שני נפסלו בשל עלות גבוהה. ארגנתי שני חברים מהעבודה והתחלנו לנסוע יחד. היתרונות ברורים: חברה טובה, חסכון בזמן ובכסף ואפילו מפחיתים את זיהום האוויר.
המציאות שונה מהתיאוריה. יום אחד הבחנתי במשהו. על רכבי הליסינג יש מדבקה של החברה וככה אפשר לדעת לאן רכב כזה נוסע. וככה כל בוקר היו חולפים על פני כמה רכבים עם ארבעה מושבים פנויים שידעתי שהם מגיעים בדיוק לאן שאני צריך להגיע.
ואז חשבתי. מה אם היה איזשהו כפתור שבלחיצה היה עוצר לי רכב כזה והייתי חולק את הנסיעה עם הנהג. ממש ככה בזמן אמת, בלי תיאומים! - הוא פה אני פה – יאללה נוסעים!  וככה נולד הרעיון! 

 

 


Convert with Freecorder

 

 

 

כיצד אתם רותמים את המדיה החברתית ורשת האינטרנט על מנת לשווק את האפליקצייה?

 

אנו מתחזקים דף פייסבוק על מנת להיות נוכחים במדיה החברתית והאפליקציה עצמה משתמשת בפייסבוק על מנת לאמת זהות ועל מנת להפיץ תכנים. אנו עושים ניסויים רבים מול המדיה החברתית בניסיון להבין כיצד לשווק ביעילות. מהניסויים שלנו עלינו על כל מיני תובנות. לדוגמא, תוכן שמועלה במוצאי שבת מקבל חשיפה מירבית. תוכן עם תמונות\סרטונים מקבל חשיפה גבוהה יותר וכן הלאה.

 

מהו החזון להמשך הפעילות?

 

בחזון שלנו אנו המובילים בתחום תחבורה חברתית ע"י פתיחת השירות שלנו כפלטפורמה לכל תוכן מבוסס מיקום (Meetup, Facebook Event ועוד) וע"י הרחבת השירות שלנו לאנטרפרייז נוסף על הצרכן. בארצות הברית מקדמים יזמות (על ידי מענקים והקלות שונות) המאפשרת חיסכון בדלק וייעול התחבורה.

 

מה נדרש ליזם על מנת להרים אפליקצייה לאחר שכבר יש לו את הרעיון ובחר את שפת התכנות?

 

העולם הטכנולוגי בימינו מאפשר להרים אפליקציה במשאבים דלים. עלויות הפיתוח הן זניחות לעומת הזמן שמושקע. אנו מאוד תומכים ב- Outsourcingלכל מה שאינו בלב העשיה שלנו. כך פעלנו בתחומי עיצוב גרפי, קריינות, סרטוני תדמית.

 

מיהם המתחרים שלכם וכיצד אתם מתמודדים עמם?

 

תחום התחבורה שוקק וגועש בשנה האחרונה. קשה לומר שיש כיום שחקן מוביל ודומיננטי בשוק שעושה את מה שאנחנו עושים. יש מספר שחקנים שעושים דברים מאוד מעניינים ואנו עוקבים אחריהם.

 

האם קיימת טכנולוגיה שבמידה שתפותח תקל על הרצת האפליקצייה\תוזיל עלויות?

 

אם הייתה קיימת פלטפורמה ראויה לפיתוח Cross Platform ל- Mobile הדבר היה חוסך לנו המון. לצערנו אין כיום פלטפורמה שמספקת חווית משתמש שמשתווה לפיתוח Native או אפילו משמשת כתחליף סביר.

 

מהו המודל העסקי שלכם, כיצד אתם מעוניינים להרוויח מהאפליקצייה?

 

אנו עובדים במודל של marketplace. אנו גובים עמלה על כל טרנזאקציה שמתרחשת במערכת.

 

האם אתם מתכננים להעלות שיפורים באפליקצייה, אפליקציות נוספות תומכות או מתחומים אחרים?

אנחנו כל הזמן מבצעים שיפורים באפליקציה. רוב השיפורים מתקבלים מהמשתמשים שלנו. אנו מאוד מעודדים פידבק אקטיבי (משוב משתמשים) ופסיבי (אנליטיקות) ופועלים על פי רצון השוק. 

 

חברת Buzzjourney הוקמה ב- 2012 ומתקיימת מהון עצמי. האפליקצייה הוצגה במספר אירועים, הבולט שבהם הוא כנס 2012  Mobile של כלכליסט. לתפעול השוטף של האפליקצייה המפתחים עושים שימוש במספר סוגי שרתים AWS ו- Google App Engine. הרציונל הוא שימוש בשירותי הענן ובעקבות כך חסכון בעלויות האופרציה.

 

נכתב על ידי תמיר מצליח כתב ועורך בStarTAU

לתגובות: editor@startau.co.il